Selecteer een pagina

Onze Diensten

Snel hulp nodig? Bel direct vrijblijvend voor een afspraak

Wat wij doen

Onderstaand zie je een overzicht van onze diensten. Bij al onze diensten kun je ons bellen voor een geheel vrijblijvende afspraak.

Thuisadministratie

Steeds meer mensen hebben het gevoel overspoeld te worden door brieven, rekeningen en formulieren. Het is moeilijk om overzicht te houden. Budget Hulp Groningen kan jou ondersteunen bij het uitzoeken en bijhouden van jouw administratie, invullen van formulieren of aanvragen van subsidies of kwijtscheldingen. Deze ondersteuning is altijd gericht op het vergroten van jouw financiële zelfredzaamheid.

In overleg wordt er besproken wanneer en hoe vaak ik langs kom.

Thuisadministratie voor iedereen 

Wij bieden ondersteuning bij jouw persoonlijke administratie en andere zaken. Soms ben je het overzicht kwijt, dit komt enerzijds doordat veel zaken digitaal worden verstuurd, anderzijds doordat men minder tijd heeft of neemt om een goede administratie aan te houden. 

Sommige mensen hebben moeite met het op orde brengen en houden van de administratie. De vele formulieren, brieven, bankafschriften en rekeningen maken dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien. Misschien ben je niet gewend om zaken zelf te regelen of kun je door een ziekte dit niet meer zelf regelen of heb je simpelweg weinig tijd. Budget Hulp Groningen ondersteunt en helpt met het ordenen van je administratie en financiën, maar ook bij andere zaken zoals hulp bij (online) boodschappen en vervoer.  Niet iedereen kan of wil dan een beroep doen op de omgeving.

Wat kan ik voor jou betekenen?

  • Ik help bij het behandelen van je dagelijkse post.
  • We bergen al jouw papieren zoals rekeningen, contracten, verzekeringen overzichtelijk op.
  • Ik help jou bij het invullen van allerlei formulieren.
  • Helpen (of meegaan) bij afspraken die u heeft met verschillende instanties
  • Indien gewenst kan ik een overzicht maken van al jouw maandelijkse betalingen.
  • Ondersteuning bieden bij contact met gemeente en instanties.
  • Aanleren of helpen bij internetbankieren
  • Hulp bieden bij invullen van bijv. aanvraagformulieren
  • Hulp bij declaraties ziektekosten.
  • Aanvragen toeslagen en subsidies.

Op basis van jouw behoefte spreken wij af hoe vaak ik kom. Dit kan wisselend zijn en gebeurd te allen tijde in overleg. Onze afspraken worden vastgelegd zodat jij weet waar jij aan toe bent.

Nabestaandenadministratie

Bij het overlijden van een dierbare komt er veel op je af. Bij alle verdriet moet er van alles geregeld worden. Allerlei administratieve zaken moeten afgehandeld worden.

Budget Hulp Groningen kan je op verschillende manieren ondersteunen en ontzorgen.

Wat kan ik bijvoorbeeld voor jou betekenen?

  • Welke instellingen en instanties moeten ingelicht worden?
  • Moeten er abonnementen opgezegd worden?
  • Welke verzekeringen moeten er opgezegd worden?
  • Moeten er zaken met de bank geregeld worden?
  • Krijg je een uitkering?
  • Hoe zit het met je nabestaandenpensioen?

Bel of mail voor een gratis intakegesprek.

Budgetbeheer

Budgetbeheer is geschikt voor iedereen die hulp wil bij zijn of haar financiën. Als je door omstandigheden niet zelf voor een goede financiële huishouden kunt zorgdragen.

Bij budgetbeheer beheert iemand anders jouw geld volgens een budgetplan. De budgetbeheerder zorgt ervoor dat jij niet meer uitgeeft dan wat er binnenkomt. De budgetbeheerder zorgt voor de betaling van de vaste lasten en afhankelijk van de afgesproken vorm van het budgetbeheer binnenkomende rekeningen. Dit wordt van tevoren vastgelegd in een budgetplan.

De budgetbeheerder moet voorkomen dat er schulden ontstaan of dat eventuele schulden oplopen. Budgetbeheer kan ook aflossingen van schulden betalen uit het budget.

De kosten die verbonden zijn aan budgetbeheer kunnen in sommige uitzonderlijke gevallen vergoed worden door de gemeente via bijzondere bijstand. Mensen met een bijstandsuitkering of een inkomen op bijstandsniveau (tot ca. 120 %) kunnen daarvoor een aanvraag bij de gemeente indienen.

Voor wie is budgetbeheer bedoeld?

Voor iedereen van 18 jaar of ouder die moeite heeft met het beheren van zijn inkomsten en uitgaven kan budgetbeheer aanvragen.  Jouw inkomen wordt beheerd en de rekeningen worden door de budgetbeheerder betaald.

Iedereen van 18 jaar of ouder die kampt met beginnende schulden.

Iedereen die moeite heeft met het lezen van stukken die ze ontvangen, aanvragen van kwijtschelding, bijzondere bijstand e.d.

Jouw budgetbeheerder ontzorgt jou in heel veel zaken. Maar daarnaast dien jij zélf ook zaken te doen.

De taken van een budgetbeheerder zijn bijvoorbeeld:

  • De inkomsten en uitgaven uitzoeken
  • Een overzicht maken van achterstanden met betalen (schulden)
  • Je oude post en papieren doornemen en bepalen wat er moet gebeuren
  • Toeslagen of belastingkortingen voor je zoeken en helpen bij de aanvraag
  • Budgetplan maken
  • Eventueel schuldsanering aanvragen
  • Je nieuwe post ontvangen, openmaken, lezen, actie nemen en archiveren
  • Je inkomsten ontvangen en je vaste lasten betalen
  • Losse rekeningen betalen
  • Leefgeld overmaken naar je bankrekening
  • Overzichten voor je klaarzetten
  • Het openen van één of meerdere bankrekening(en) met jou;

Afhankelijk van welk pakket je neemt kan Budget Hulp Groningen je adviseren over en/of begeleiden bij:

  • Het aanvragen van toeslagen waar je eventueel recht op hebt, zoals huurtoeslag of zorgtoeslag;
  • Het toepassen van belastingwetten en -regels;
  • Het aflossen van schulden (wanneer je die hebt).

Wat doet jij zelf?
Jouw budgetbeheerder kan veel voor je doen. Maar om jouw financiële situatie op orde te brengen en te houden, moet jij ook zelf een aantal zaken uitvoeren:

  • Zorgen voor voldoende inkomen.
  • Op tijd doorsturen van relevante post naar jouw budgetbeheerder. Relevante post is bijvoorbeeld een nota, een betalingsherinnering of een aanmaning van jouw vaste lasten.
  • Overleggen met jouw budgetbeheerder voordat je iets duurs koopt.
  • Wanneer je inkomen verandert dien jij dit te melden bij jouw budgetbeheerder.
  • Wanneer jij gaat samenwonen en/of verhuizen dien jij dit te melden bij jouw budgetbeheerder.

Budgetcoaching

Als budgetcoach ondersteun ik mensen tijdelijk bij hun financiële huishouding. Ik help bij het in balans brengen van de inkomsten en uitgaven en het opzetten van een administratie.

Bij budgetcoaching blijf jij zelf volledig verantwoordelijk voor het beheren van jouw geldzaken. Alle beslissingen omtrent deze geldzaken worden door jou zelf genomen. Ik ondersteun bij het beheren van jouw geldzaken. Tijdens dit traject maken we gezamenlijk een budgetplan en leren een goede administratie aan te leggen en inzicht te krijgen in jouw financiële situatie. Hierdoor krijg jij overzicht en worden problemen in de toekomst voorkomen.

Nieuwe inzichten en bewustwording is belangrijk.

Wat kunt jij verwachten?

  • Persoonlijke begeleiding
  • Inzicht in jouw financiën
  • Handige en praktische tips
  • Jij leert hoe jij jouw financiën de baas kunt blijven
  • Een tijdelijke steun en toeverlaat

De taken van een budgetcoach zijn bijvoorbeeld:

  • Inkomsten en uitgaven uitzoeken.
  • Een overzicht maken van achterstanden met betalen en eventuele schulden.
  • Post en papieren doornemen en bepalen wat er moet gebeuren.
  • Hulp bij het aanvragen van toeslagen en anderen voorzieningen.
  • Hulp bij het invullen van formulieren.
  • Het op orde brengen van uw (financiële) administratie.
  • Het eventueel treffen van betalingsregelingen.
  • Samen met jou opstellen van een begroting en een plan om te sparen voor de toekomst.
  • Het inventariseren van abonnementen en helpen bij opzeggen of wijzigen daarvan.

Nazorg is de laatste fase van het traject. Jij hebt inmiddels alle kennis in huis om de juiste keuzes te maken en te zorgen voor een financieel evenwicht. Tijdens deze fase houd ik de vinger aan de pols en stuur bij waar nodig is. In deze fase is er een duidelijk overzicht van de inkomsten en uitgaven en weet men dit onder controle te houden, het contact wordt afgebouwd en begeleiding is alleen nog gericht om de balans tussen in en uit te bewaren.

Wanneer kan je kiezen voor een budgetcoach?

  • Als je meer grip wilt krijgen op je administratie.
  • Als je geen grote schulden hebt. 
  • Als je het kan betalen.​

Wil je juist niet meer zelf je administratie doen, lees hier dan meer over budgetbeheer.

Omdat iedereen en iedere situatie anders is worden de diensten aangepast aan jouw persoonlijke situatie.

Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden. Het intakegesprek is gratis.

Waarom Budgethulp Groningen?

✓ Persoonlijk contact – overleg vindt bij je thuis plaats.
✓ Geen wachttijden.
✓ Verschillende pakketten en mogelijkheden.
✓ Oplossingsgericht (kijken naar wat wel kan in plaats van naar wat niet kan)
✓ Nazorg.

Elke samenwerking begint met een kennismakingsgesprek om advies en werkwijze af te stemmen op jouw persoonlijke situatie.

Onze Gegevens

Adres: Meerkoet 9
9665 MX Oude Pekela
Telefoon: 06- 19626078
Email: info@budgethulpgroningen.nl

Volg Ons!